Hon skämdes för sanningen. Lögnen var så mycket anständigare.

We begin to live when we have conceived life as tragedy

4 sep. 2011

Jag är en man

I dag har jag klippt vår häck med en elektrisk häcksax. I vanliga fall görs detta två gånger per sommar, men det här var årets första och förmodligen sista klippning (jag fick bältros i juni, låt mig skylla på det). Som vanligt blir den ena sidan snyggare, och det är alltid sidan vänd inåt, medan sidan vänd mot gatan är ful som stryk. Och sedan klippte jag gräset. Med en motorgräsklippare, för första gången i mitt liv! Jag lånade områdets gemensamma monster (fråga mig inte vad det är för sort, den är röd), och har alltid tyckt att det är lite av fusk - för att inte tala om de där självgående klipparna, som borde förbjudas - och därför har jag klippt med en allt slöare handjagare, men upptäckte nu att det var hur enkelt som helst att använda en maskin. Ja - jag brukar ha svårt att komma överens med maskiner, och har förstått att det är ett omanligt drag. Därför känner jag mig nästan farligt manligt just nu. Och nästa helg ska jag åka och titta på speedway - - -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar